Kan jeg hente selv?
I en periode er vi dessverre nødt til å avvikle alternativet å hente selv. Denne siden vil bli oppdatert når tilbudet blir tilgjengelig igjen. Ved spesielle tilfeller kan vi selvsagt gjøre unntak, så kontakt oss via kontaktskjemaet for evt. avtale. Vi setter pris på din forståelse.
Får jeg produktet til lansering hvis jeg forhåndsbestiller?
I en perfekt verden ville svaret vært ja, men vi kan dessverre ikke garantere at forhåndsbestillinger kommer på lanseringsdatoen. Vi vil naturligvis gjøre vårt beste for å sende ut forhåndsbestillinger så tidlig som mulig, men til syvende og sist er det postgangen som avgjør om bestillingen når fram til deg i tide. Den eneste måten å garantert få en forhåndsbestilling på lanseringsdatoen (med mindre leveransen er ekstremt forsinket) er om du har muligheten til å komme og hente den selv hos oss (se over for detaljer).
Når det gjelder forhåndsbestillinger av Nintendo-produkter, så får vi vanligvis produktene på lager to dager før lansering (onsdag), og alle forhåndsbestillinger blir da pakket og sendt ut til våre kunder samme dag. Det er ikke unormalt at det oppstår forsinkelser hos Postnord som er ansvarlig for å bringe leveransen til oss, så det har vært tilfeller der varene ikke har blitt levert før dagen før lansering (torsdag).
Hvordan sporer jeg pakken min?
Det vil variere litt avhengig av hvordan den har blitt sendt. Dersom du bare har bestilt én liten ting vil pakken din bli sendt med vanlig post og dermed ikke ha noen sporing. Større bestillinger vil bli sendt med Norgespakke, og du vil da motta e-post fra Posten med sporingsinformasjon og oppdateringer. Bare pass på at du har oppgitt riktig e-postadresse!
Jeg vil benytte angrerett. Hvordan gjør jeg det?
Angreretten er gyldig i 14 dager fra du mottar pakken, så om du ønsker å angre bør du snarest mulig kontakte oss via kontaktskjemaet vårt, så tar vi det videre derfra. Mer informasjon finner du her.
Må jeg betale returfrakt?
Ja, i de fleste tilfeller er det du som må betale returfrakten.
Kan dere spesialbestille noe for meg?
Vi kan i det minste sjekke det opp for deg. Bruk kontaktskjemaet vårt og send oss en melding.
Pakken er sendt - hvorfor har jeg ikke fått den?
Som oftest er det nok bare forsinkelser i postgangen som er skyld i dette. Er pakken sendt med vanlig post bør du regne med at det kan ta en ukes tid før du får den, og er den sendt med Norgespakke skal du ha fått sporingsinformasjon, og vi ber deg da sjekke denne for å se hva som skjer. Det kan være at pakken er klar til henting, men at du ikke har fått beskjed om det.
Hvordan avbestiller jeg?
Ta kontakt snarest mulig via kontaktskjemaet eller tlf. 91 92 95 99 for å avbestille. Dersom bestillingen din allerede har blitt pakket og sendt er det dessverre ikke mulig å avbestille.
Hvordan returnerer jeg en vare?
Det vil være litt avhengig av hvorfor den skal returneres. Ta kontakt, så hjelper vi deg videre.
Jeg har mottatt en pakke, men denne inneholder mangler/feil/skade.
Oisann, da har det gått litt fort i svingene et sted! Ta kontakt med oss, så skal vi følge opp saken. Dersom noe mangler, så skal vi naturligvis sende dette til deg uten ytterligere kostnader for deg. Har vi pakket noe feil, så finner vi en løsning på dette. Dersom noe er skadet bør du ta noen bilder av skaden (helst også pakken den kom i) og sende dette til oss slik at vi evt. kan rette erstatningskrav mot Posten. Ellers så finner vi en løsning.
Jeg trenger en reservedel, elektronikkomponent eller lignende. Selger dere dette?
Vi har planer om å tilby et utvalg med reservedeler og tilsvarende så snart vi får tid og anledning til å planlegge og bestille opp det vi trenger. Er det noe spesifikt du trenger, så kan du gjerne kontakte oss og spørre da det er mulig at vi har på lager som vi selv bruker til reparasjoner og lignende, det er bare ikke tilgjengelig for salg i nettbutikken enda. Har vi det du trenger, så skal vi alltids klare å finne en løsning.
Kan jeg komme på besøk?
Generelt sett tar vi ikke imot besøkende. Skulle det være noe, så ta kontakt med oss først, og vi kan da evt. avtale besøk om det skulle være nødvendig.
Hva skal jeg gjøre med elektrisk avfall?
Elektrisk avfall, eller EE-avfall som det også kalles, dekker alle typer produkter som lagrer eller trenger elektrisitet for å fungere. Slike produkter skal ALDRI kastes sammen med vanlig søppel, men enten resirkuleres eller leveres inn til miljøstasjoner eller lignende som tar imot EE-avfall. EE-produkter vil i mange tilfeller inneholde materialer som kan resirkuleres og få nytt liv, eller farlige stoffer som kan skade miljøet dersom de ikke blir behandlet på riktig måte.
For småelektronikk som batterier, lyspærer og små elektriske artikler vil ofte lokale matbutikker i ditt nærmiljø ha muligheten til å motta dette, så hør innom der først. Elektronikkforhandlere er pliktige til å ta imot EE-avfall av tilsvarende type som de selv selger. Utenom det ber vi deg sjekke nettsiden til din kommune for å finne ut hvor din nærmeste miljøstasjon som tar imot EE-avfall befinner seg.
Dersom du skulle ha en mengde ødelagte konsoller eller kontrollere som du vil bli kvitt, så kan vi være til hjelp. Ta kontakt og gi oss en oversikt over det du ønsker å kvitte deg med, og er det nok til at vi ser potensial, så kan vi tilby å refundere portoen det koster for å sende dette til oss. Når vi mottar pakken vil vi forsøke å reparere det vi kan, og alt som ikke kan repareres vil bli høstet for brukbare reservedeler som kanskje kan redde andre produkter fra søppelkassen. Det som ikke lenger er brukbart vil vi sørge for blir korrekt resirkulert.
Tusen takk for at du tar ansvar for miljøet og resirkulerer eller kvitter deg med dine elektriske produkter på en forsvarlig måte!